четвъртък, 8 апр 2010 г. 18:20 ч.

Подвеждаща реклама

Глобиха брускети Марети, защото не са италиански

BNews.bg

Глобиха брускети Марети, защото не са италиански

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с над 213 000 лева производителя на брускети „Марети“ - „Итал Фууд Индъстри“ заради заблуждаваща реклама, която намеква, че брускетите са произведени в Италия.

Според експертите на комисията шуменското предприятие заблуждава клиентите си

с реклама, която създава впечатлението, че брускетите са италианско производство. Комисията счита, че добросъвестното поведение е изисквало производителят ясно да посочи българския произход на продукта. След анализ на всички установени форми и елементи на рекламните клипове на брускети „Марети" КЗК е приела, че цялостното впечатление, което създават рекламните послания, насочва към идеята, че се касае за вносен продукт - италиански.

Рекламните клипове са базирани изцяло като сюжет и замисъл върху елементи от италианската култура, език и самобитност. Същото впечатление създават и надписите на основните съставки на различните видове брускети. Производството е образувано по самосезиране по повод излъчването на рекламните клипове на продукта в българския телевизионен ефир.

Сюжетът на рекламите

Повод за образуване на служебното производство е излъчването на рекламни клипове на продукта брускети "Марети" в българския телевизионен ефир.

Сюжетът на единия от клиповете се развива на фона на малка градска улица с открит пазар, където се разхождат възрастен майстор пекар и младо момче на име Луиджи. Двамата водят диалог на италиански, дублиран на български език относно избора на подходящи продукти при приготвянето на брускети. Кадрите се спират последователно на различни съставки като пресен босилек, сирене, домати като през цялото време клипът е озвучен с италианска музика. Надписите, които се появяват в края на рекламата за петте вида брускети "Марети" са също на италиански език. Клипът завършва с надпис "UN AMORE GRANDE".

Сюжетът на втория аудио-визуален клип е сходен, озвучен отново с познатата от първия клип италианска музика и отново с участието на възрастния майстор пекар с италианското име Фабио. Сред декора на малка пекарна, героят обяснява вкусовите качества на приготвените „по семейна рецепта на дядо ми" брускети, като показва от какви продукти те се приготвят и как изглеждат при изкарването им от пещта. Майсторът предлага на красива млада жена с името сеньорина Ломбарди да опита прочутите брускети на пекарна „Марети".

Затова и комисията е на мнение, че рекламата е заблуждаваща и постановява прекратяване на нарушението и незабавно изпълнение на решението в тази му част.

„У потребителя се създава очакването, че такъв продукт, произведен в Италия, създава най-голяма гаранция за качество. Така, както се очаква уискито, произведено в Шотландия, да притежава най-добрите вкусови качества. Дори и да се допусне, че „вмъкването" в рекламата на италианска нотка е обичаен похват и „глобално явление" доколкото е типично използването на национални и етно елементи в рекламите, остава неясно защо по никакъв начин не е обозначено в процесните рекламни клипове, че се касае за български продукт», се казва в решението на комисията.

Българският закон въвежда заблуждаващата реклама като една от формите на нелоялна конкуренция, която е забранена поради негативния ефект, който оказва или може да окаже както върху отношенията между конкурентите, така и върху икономическото поведение на потребителите.

При определяне на санкцията експертите са взели под внимание периода на нарушение от над две години, неограничения кръг лица, до които е достигнала процесната реклама, както и икономическото състояние на ответното дружество.

Коментари

  • deni - 04:54, 20 май

    сега, като знам, че са български продукт ще ги купувам по-често:) защото са добри и съм сигурна, че италианските са по-вредни:) писна ми от глупости, от българска завист, от всякакви подобни дивотии!!! Българският производител трябва да бъде насърчаван, не стъпкван. Трябва някой да произвежда нещо в тая държава, за Бога, и трябва това да се насърчава! дори това да са брускети, каквото и да е. В Шумен безработицата е огромна - това не е тайна за никой. И какво правим ние - глобябаме за глупост фирма, която дава работа на ххх хора. Защо? Не е редно, и не е човешко,нито патриотично. Мен лично, без да имам нищо общо с тази фирма, ме е срам от тази глоба.

  • Потебител - 15:26, 2 май

    Ами да си измислят друга реклама,а тия брускети са си най обикновен овкусен хляб и като престоят може да си счупиш зьбите.

  • кака Радка - 23:09, 13 апр

    Добре бе, японци като рекламират банка ДСК, дали някой се заблуждава, че е японска!? Никъде в рекламния клип не се казва, че брускетите са италианско производство. Пише си всичко на опаковките. Много са си хубави и вкусни, аз съм им върла фенка. Според мен това си е точно умишлена допълнителна реклама на фирмата-производител. Както е известно - няма лоша реклама. Бълха ги ухапала с 200 - 300 хиляди лева.

  • запознат - 22:45, 13 апр

    Изобщо не е заблуждаваща тази реклама. Аз зная, че са БГ производство. Та какво по-добро от това. Освен това има етикет. Там пише кой е производител. Не виждам проблем....

  • bchony - 22:56, 12 апр

    Гадна рекетьорска държава !!! в лицето на "КЗС" - останки от последното комунистическо правителство !!! Н Е Щ А С Т Н И Ц И

  • 1234 - 18:08, 12 апр

    Голям праз, че не са вносни. Не всичко вносно е по-хубаво от българското. Родният производител трябва да бъде защитен, а не скубан за щяло и нещяло. Бирите "кайзер" "Калтенберг" и др.като са им такива клиповете като на "марети", подвеждайки ни, че са вносни, наистина вносни ли са?

  • brus - 16:15, 12 апр

    Un amore grande - http://www.e-castig.com/index.php?r=B1xAH

  • Dimo - 23:19, 11 апр

    Познайте дали някой не е искал едно "рушветче" преди да се стигне до акт. Акта ще падне със сигурност в съда, понеже е безумие. Но са се опитали да издоят фирмата с някой лев преди това и те явно са отказали. Сега са разходи, адвокати, дела и пак глупости да им се губи времето.

  • дементор - 17:45, 11 апр

    Ами то и за Блек Рам е същия казуса! Българско е "уискито", ама никъде не се казва това в рекламата. Пък и в България няма МУФЛОНИ!!!

  • дементор - 17:42, 11 апр

    Чете се: БРУСКЕТЕ МАРЕТИ, а не Брускети Марети!!! Независимо, че не са произведени в Италия, надписът е на италиански.

Напиши коментар

Коментари