четвъртък, 12 септември 2013, 17:09 ч.

Асен Генов пред BNews

Лъжа е, че чужди фондации ни плащат

BNews.bg

Лъжа е, че чужди фондации ни плащат

Блогърът Асен Генов написа писмо до Ханес Свобода, в което се оплака от клеветите на родни политици спрямо него и други протестиращи от "Протестна мрежа", че били купени агитки. Той се обърна и към медиите да разпространят позицията му и правото му на отговор чрез този на шефа на групата на социалистите в Европарламента.

- "Протестна мрежа" реагира, като поиска от медиите да се защити от твърдения, че сте купени агитки на протестите, но не със свои думи, а с думи на Ханес Свобода. Защо и от кого се защитавате, и защо не излязохте сами да го направите вие, а потърсихте връзка с шефа на ПЕС в Европарламента?

- Първото, което държа да кажа, е, че чест прави на тези медии, които откликнаха на нашето писмо-покана за право на отговор. Второто нещо е свързано с поредицата от интервюта на депутатите Мая Манолова, Жаблянов, г-н Сидеров и някои от министрите, сред които и г-н Йовчев, които директно или с недомлъвки тиражираха масово във всички възможни телевизии и много често се препечатваха и в печатните, и в някои онлайн издания,

лъжи по отношение на това, че протестиращите са платени, организирани, финансирани от чужди фондации, специално и единствено с цел да организират протести в България срещу правителството.

Това е една лъжлива пропаганда и ние затова потърсихме право на отговор, защото няма никакво основание, няма никаква истина в думите на тези народни представители. Сега, защо избрахме този отговор?

Лично аз написах писмо на г-н Свобода, защото той е лидер на социалистите в Европейския парламент

и в известен смисъл е колега на г-н Станишев, даже, по отношение на БСП, той е на по-високо ниво в европейската политическа йерархия и структура. Неговият отговор е красноречив и показателен.

Той казва ясно, в прав текст 3 неща - че няма сведения за никаква антидемократична дейност, че няма сведения за тайно финансиране и че няма сведения за никаква незаконна дейност на неправителствени организации в България.Което,според нас, е категорична оценка, и на думите на г-н Станишев и на всички останали депутати, за които ние сезираме в писмото си до г-н Свобода.

- Не мислите ли, че това все пак е просто един дипломатичен отговор на един европейски политик, който няма как да има, примерно, информация от нашето МВР?

- Дипломатичният отговор на политика беше по отношение на коментарите на депутатите. Той каза ясно - аз не желая да коментирам изявленията на българските народни представители, тъй като това би било некоректно и непродуктивно.

След което неговата дипломация свършва и той ясно и категорично казва тези три неща - няма сведения за незаконно, няма сведения за антидемократично и за тайно финансиране и дейности на неправителствени организации. Тоест, дипломацията му свършва дотам, докъдето той казва категорично тези три неща.

- Тоест, Вие гарантирате, че от "Протестна мрежа" никой не взема пари, за да ходи на протести?

- Това, което гарантирам със сигурност, е, че всеки от нас има професия, всеки от нас изкарва парите си с почтен труд, с работата, която той върши и дори бих казал, участието в протеста е в наша загуба, защото ние отделяме по два-три, четири часа на ден, за да изразим своето несъгласие срещу първото, прононсирано мафиотско правителство на България след Беров - това е на г-н Орешарски, зависимо от олигархията.

- Това е, според вас, първото зависимо от олигархията правителство? Защо прескачате това на ГЕРБ, то не е ли било зависимо?

- Лично аз съм бил критичен в своята оценка към управлението на г-н Борисов. Нееднократно съм изразявал своята критика. Сега партия ГЕРБ и нейният лидер твърдят, че застават зад исканията на протестиращите.

Предстои да видим след едни предсрочни избори, каквито задължително трябва да има в България, за да бъде решена политическата криза, лично Борисов и неговата партия, дали наистина със своите и законодателни, и ако управляват - управленски действия, дали те ще потвърдят тази своя заявка. Иначе ще има и протести срещу тях, почти сигурен съм в това.

- Употреби ли ГЕРБ протестите и изобщо къде остана истината в този диалог - политиците от партията заявиха, че от "Протестна мрежа" са търсили съдействие за организацията на протеста на 4 септември, ваши хора казаха, че не било точно така?

- Ваши хора го приемам само като термин, който обозначава нашата група от хората, които искаме да изградим тази структура, наречена "Протестна мрежа" и това, което гарантирам със сигурност е, че

от хората, които аз познавам, никой от тях не се е срещал и не е преговарял с г-н Борисов.

А по отношение на употребата на протестите, не бих бил съгласен и с това определение, защото подкрепа за протеста изразиха много политически партии, включително и ГЕРБ, Реформаторският блок и т.н. Според мен, това е напълно нормално партии, които твърдят, че са против олигархията, корупцията, мафиотизирането на политическата класа у нас, да изразят подкрепа за протеста. Пак повтарям, важно е след това, когато се получи оставката, когато минем през предсрочни избори, те да го докажат и в действията си.

- Кога да бъдат тези избори? Докога ще протестирате? На какво се надявате, защото след оставка какво идва?

- Аз вярвам на социологическите изследвания и нагласите по отношение на протеста , и приемам, че наистина 80% от българското население е разделено на две - 40% са за предсрочни избори незабавно, 40% са за това да стане в рамките на 6 месеца до европейските избори догодина през май. Само 19% искат пълен мандат на кабинета.

Така че, моето разбиране е, че предсрочните избори трябва да бъдат в рамките на тези 6 месеца.

Лично аз смятам, че е по-разумно да бъдат колкото може по-бързо, защото предстои тежка зима, цените на тока ще продължат да растат, недоволството ще продължи да расте и аз съм уверен, че ще има нова вълна от протести, и е възможно те да бъдат много по-твърди в своите искания, дори много по-масови и по-трудни за контрол.

- Обвиняват ви, като протестиращ, че гравитирате около Реформаторския блок и кръга на президента.

- Трудно би било да ме поставят в една група...

Аз съм човек, който изповядва зелени политически възгледи, по-скоро аз подкрепям тези политики, които са в защита на околната среда, разумно използване на природните ресурси.

Също така, по убеждение се определям като човек с по-скоро дясно политическо мислене, но не съм по никакъв начин дал никакви индикации, че съм член, симпатизирам на Гражданския блок, даже не съм и в състава на гражданския съвет. Това са спекулации, които целят да разделят протеста, отношението към протеста по оста ляво-дясно.

Разделението е по оста граждани срещу мафия, граждани срещу олигархическите зависимости, граждани срещу първото ясно декларирано правителство, изцяло зависимо от олигархични кръгове и зависимости след това на Любен Беров.

- Тоест, ако дойде кръгът на президента да управлява, кръгът "Капитал", Иво Прокопиев, Саша Безуханова, вие пак бихте излезли, за да протестирате срещу олигархията? Защото и техните имена се свързват с олигархията.

- Аз не мога да твърдя. Ако някой е специалист по кръга "Капитал", примерно, той трябва да коментира тази тема. Аз лично не познавам, нито лично го познавам...

- Ако такива хора излязат и вземат в един момент властта, ще се обявите ли и срещу тях?

- Нека да видим. Властта се взема след избори. Отиването на избори е един морален и политически акт, който казва "дайте ни вашето доверие".

- Ама ето, вие си противоречите, тази власт също дойде с избори, а има протести. Нали това е законният начин - изборите?

- Само че тази власт за първите 15 минути от своето същестуване назначи г-н Пеевски, буквално поднесе националната сигурност на кръга около него.Това е, което възпали хората и 90 дни ги държи на улицата.

- Но това е отдавна минало свършено.

- О, назначенията продължиха - на хора, които имат криминално минало, хора със зависимости с ДС, с унищожаване на околната среда, реваншистките назначения продължават с пълна сила. Тези неща хората ги виждат.

- Добре, но след оставка какво? Защото няма нищо градивно като ход, полезно, което веднага след това да се случи.

- Може. За мен градивното, което може веднага да се случи, това е предсрочни избори, които минават през оставка, и тогава вече избирателят е този, който ще овласти новите управляващи. Но не е вярно, че алтернатива няма, такава има. Дори ако щете, една от алтернативите е, ако Реформаторският блок се формализира до субект, който да се яви на избори.

И второ - вече, ако има съмнения, които ще се реализират под формата на нови олигархични зависимости, тогава ще можем да ги коментираме. Засега не бих искал да коментирам нито хипотези, свързани с това или онова име, нито внушения. Единствените субекти, които в момента дават ясна заявка за кандидатура за управление, това са Реформаторите и ГЕРБ.

- Ами аз разбирам, че вие сте на фронтовата линия от тяхна страна.

- Не, моята лична, гражданска позиция е, че аз искам в България със законодателни мерки да бъдат променени някои неща, които наистина дават нвевероятна икономическа и политическа власт в ръцете на олигархията.

- Но ГЕРБ имаха 4 години да го направят. Напротив, задушиха де що имаше бизнес свобода и т.н.

- Аз бях свидетел напълно! И неведнъж съм коментирал, например, за спирането на медийната свобода през мандата на ГЕРБ.

- Очевидно в момента интересите ви с ГЕРБ съвпадат, вие сте на една фронтова линия.

- Моята молба към вас е за дефицитите по време на управлението на ГЕРБ да разговаряте с политиците на ГЕРБ, не с мен. Аз моята критика към ГЕРБ съм я казал многократно.

Пак казвам - след изборите, ако ГЕРБ трябва да бъдат критикувани, аз няма да си затворя устата. Засега те не управляват, а са в опозиция.

Моето изискване към ГЕРБ е да бъдат по-активна опозиция.

Могат да внесат вот на недоверие за вътрешния ред и сигурност, например.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

  • Добри - 11:05, 16 септ.

    Много си смешен, Асенчо! Харе пачки, паричките от къде ги получаваш? От Сорос! Затова, фостата и заминавай пак към Русе

  • Не така генов, не така асане - 15:24, 13 септ.

    През последните 4 години този плазмодий се грижеше да не падне косъм от кратуната на Тиквуний и се бе сврял в кучи гъз, когато изродът правеше безкрайните си безобразия и летеше до Луната и обратно. Тогава му "мереше" казано-речено, а сега се прави на света вода не напита! Ай сиктир!

  • paragraf 42 - 11:49, 13 септ.

    "Добре, но след оставка какво? Защото няма нищо градивно като ход, полезно, което веднага след това да се случи." Основният проблем около който се върти протеста е, че това правителство и неговото"Народно Събрание" дойдоха след най-голямата измама за последните 24 години! Манипулациите преди и по време на самия изборен ден надминаха дори историческата измама от първите "демократични" избори през 1990, когато тогавашната все още БКП с измами и манипулации отмъкна категоричната победа на СДС! И е крайно време да спрете с лъжите и внушенията, че нищо нямало да се промени! Това т.нар. "НС" и "правителството" което то излъчи са абсолютно нелигитимни! Начина по който дойдоха се равнява на преврат, а превратите дават власт, но не и легитимност в обществото! Затова протестите продължават и няма да спрат докато не бъде изритано това управление, заедно с ония които го туриха и крепят! Колкото до твърдението, че нищо нямало да се получи, може и така да стане! Но трябва да стане при честни и неманипулирани избори! И ако се повтори същата конфигурация - ОК! Да си управляват, щом народа ги е избрал отново! НО, дотогава ще има протести! И колкото по-скоро са изборите, толкова по-добре за всички! Дори и за днешните узурпатори, ако искат хората да спрат да виждат в тях именно нагли узурпатори, а не легитимна власт!

  • Рада - 09:20, 13 септ.

    Как пък нямаше един разумен коментар до тук.От всички лъха комунистическа ограниченост и простота.Протестите били платени. Кой е този, който може да плаща 90 дни на хиляди хора. Да не говорим, че ако беше така , комунягите щяха да се внедрят,да го запишат и раздуят по всички медии, както стана с Атака.Защо толкова Ви е страх от предсрочни избори. Народът ще реши.Ако новоизбраното правителство ги върши такива, като БСП-то пак ще има протести докато дойдат читави хора, които ще вършат работа. Но тези наглеци трябва да си ходят, защото те са като марокански скакалци.След тях остава пустиня, за тези ,които не знаят.

  • жж - 22:46, 12 септ.

    Високо платен сектант!

  • Баба Гица - 22:13, 12 септ.

    Дали ще дадат и на мен пари от Тръста за гражданско общество за Централна и Източна Европа?

  • arhar - 21:28, 12 септ.

    Ръководството на протеста добре е захранено от кръга КАПИТАЛ и Соросите.....ей го .... Училището за политика на Саша Безуханова например е получило около $300 000, Асен Генов от Фондация 14 януари - близо $120 000,......и още...... и още...... Абе пари има дал Сорос, ама ...... ей го присъствието, оня ден 50 лумпена, вчера 40, неска 30 ..... утре май ша са само......... Яне, Костов и Тиквата Е що ги ручаааме жабетата......

  • Киряк Стефчов - 20:47, 12 септ.

    Платен от чужбина боклук!

  • АНТИ-ГЕРБАДЖИЯ - 20:41, 12 септ.

    Даже не го и допрочетох. Ми и Агент БУДА има криминално минало, ама нищо по въпроса не казвате, Бесен ГЕРБенов. Виждал съм вашето държание. как един ден пред Позитано 20 агресивно викахте на журналисти от АЛФА ТВ: "Махай се, бе! Марш от тука!". А икак сте експерт по "Олигархия-Орешарски", а не по кръгът "Капитал" и връзките на Плевнелиев с Олигархът Иво Прокопиев. И защо по време на протестите носите блуза с главата на Джордж Сорос? Та даже на главата му има Червена Звезда. "За да изгреят и стане той, Малка Червена Звезда". То много ясно като си активист на групировката ГЕРБ, която цели 4 години управляваше тоталитарно. Хората 4 години не смееха да си изкажат мнението чрез протести. Нали си спомняте какво стана на 19 февруари? Как групировката ГЕРБ хвърли Полицията върху протестиращите срещу Енергийната Мафия и срещу групировката ГЕРБ. Искаха оставката на Мафиотският и Протурски Кабинет "Борисов". Боко го знам как се прегръща с Ердоган. Значи вашата групировка ГЕРБ може да бъде мутра, а другите не могат? Правителството направи много за майките, за социално слабите, за енергетиката... Даже и ПГ на АТАКА предложи много хубави неща като намаляване на ДДС-то на цените на най-купуваните храни като хлябът. А и не знам как си изкарвате прехраната като по цял ден протестирате. То нормално ли е всяка сутрин от 8.30 и то това продължава над 90 дена... Иначе как ще си изкарвате прехраната като не ходите на работа? И много интересно къде ходите по нужда докато траят тези "протести" ? То се видя какво направи лидерът на Партията на Българските Мъже. И за сценирането на Френската Революция... Къде ти бяха гърдите на Феврураските протести? Знаете ли какво е Народовластие и какво е Олигархия и от какво се поражда тя? Народовластие-Комунизъм (хората без викше могат да участват във властта, комунизмът се бори всички хора да бъдат равни, по времето на комунизмът хората са си държали вратите на домовете отключени и не са се притеснявали, нямало е да се разхождат така бездомни псета по улиците и хората с кинофобия да се притесняват, дрехи е имало за всеки, домове за всеки, всеки е можел да си плаща тока, с градският транспорт на година с парите си е можел да се вози над 4400 пъти, а по времето на сегашната Пряка Аристокрация, говоря за тази аристокрация на СДС, ОДС и ГЕРБ човек може да се вози на година около 668 пъти и още много неща.), Олигархия- работене в интерес на определена група хора, монополизъм, олигархията се поражда от демокрацията, от демокрацията се пораждат още кризи и войни. Вие сте протестиращи ЗА връщането на Олигархията и Мафията на власт.

  • ГРОЗЕН, БЕДЕН И ПРОСТ - 20:31, 12 септ.

    Защо не го попитахте как си изкарва парите и кой му плаща за да пише в Бивол, от къде има пари за билетчета примерно? Какво точно работи и от къде са парите за театралната самодейност на жълтите павета? Защо си мисли че гражданското общество е само от "красиви, умни и богати" и от къде на къде се мисли за такъв? Надявам се да си чете коментарите и да разбере че в гражданското общество има и "бедни грозни и прости" и те ще му запушат мазната блогърска устичка, с която само разделя обществото и внася омраза и глупави неоколониални идей. Поздрави на Ива Капкова, обаче требваше да го изяде с парцалите.

Напиши коментар

Коментари