понеделник, 17 август 2015, 10:02 ч.

Заради злоупотреби

Синдкат поиска уволнение за шефовете на БДЖ

BNews.bg

Синдкат поиска уволнение за шефовете на БДЖ

Ръководството умишлено увеличава дълговете на железниците, се казва в мотивите.

В писмо до Министерство на транспорта Първи частен синдикат иска уволнението на председателя на съвета на директорите на БДЖ, изпълнителния директор и директора на БДЖ Пътнически превози - Велик Занчев, Владимир Владимиров и Димитър Костадинов.

Преди да се стигне до тази стъпка синдикалистите са се срещали с директора на Пътнически превози, изпращали са многократно сигнали за посочените проблеми. Преди месец бе изпратен сигнал до главния прокурор, от когото все още се очаква отговор, съобщават от гражданска инициатива Обществен релсов транспорт.

Мотивите за поисканото уволнение са свързани с финансови злоупотреби, пропуснати ползи, както и умишлени действия, довели до задълбочаване на кризата в БДЖ.

След извършен от синдиката анализ на финансовото състояние на дружеството в периода 2009-2014 г. са констатирани редица нарушения.

Сред тях наличието на свободен паричен ресурс (26 млн. евро), който не е използван за погасяване на задълженията. Впоследствие това забавяне на плащанията е довело до увеличаване на дълговете на БДЖ с още 2,1 млн. евро.

Нарушения при възлагането на поръчки по ЗОП като най-сериозни са тези при застраховането на подвижен състав - непроведена процедура по ЗОП при сключването на два договора със ЗПАД „Алианц България”; умишлено непосочване на никакви други критерии освен „най-ниска цена” при обявяването на обществена поръчка за новите спални вагони с „Булстрад Виена Иншурънс Груп”.

Нарушение на договора за застраховка на подвижен състав като за периода 2009-2014 г. БДЖ са внесли застрахователни вноски на обща стойност 25 млн. лв., а са били признати едва 3,2 млн. лв. По друг застрахователен договор съотношението е - внесени 20 млн. лв., получени 2,9 млн. лв.

Необявяване навреме на предложените структурни промени в дружеството, което е в нарушение на Кодекса на труда. Необосновано спиране на издаването на билети от кондукторите в спалните и кушет вагоните на БДЖ, което е довело до незапълване на свободния капацитет.

Това решение е продължение на тенденцията за умишлено отблъскване на пътниците, желаещи да ползват услугите на националния превозвач.

Неспазване на схемата за планово-предупредителен ремонт, което води до аварийни ситуации и оскъпява поддръжката на локомотивния парк. Неспазване на междуремонтните пробези на локомотивите застрашаваща пряко сигурността и безопасността на пътниците и товарите.

В писмото се посочва още, че сключения колективен трудов договор ощетява експлоатационния персонал на БДЖ като продължава да увеличава пропастта между заплатите на обикновените служители и ръководството.

Преди два месеца румънската прокуратура обвини в злоупотреба със служебно положение бившият шеф румънските железници (CFR) Михай Неколайчук. Като щетите за компанията са в размер на 57 милиона евро. Съдът в северната ни съседка го осъди на 10 години затвор, припомнят от гражданската инициатива.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

  • ИЛКО ГЕРБАДЖИЕВ - 09:43, 19 авг.

    ПОРЕДНАТА ГЕРБАДЖИЙСКА ЧИСТКА Е В ХОД. БДЖ НЕ СЕ НУЖДАЕ ОТ ПОДМЯНА НА КАДРИ, А ОТ ТОТАЛНА РЕФОРМА, КОЯТО ГЕРБАДЖИЙСКАТА НОМЕНКЛАТУРА Е НЕКАДЪРНА ДА ОСЪЩЕСТВИ, ТЪЙ КАТО В ПАРТИЯТА ГЕРБ НЯМА НИЩО ДРУГО ОСВЕН ЛИЧНИ ИНТЕРЕСИ НА ПОЛИТИКАНСТВАЩИ ЛИДЕРИ И МИЖИТУРКИ.

  • Илко Търпов - 15:31, 18 авг.

    Освен по горе посочените нарушения Владимиров има и други грехове. Например създаването на отдел "Превенция на посегателствата и анализ на риска" съкратено ППАР. Там Владимиров назначи едни намазани пехливани като Васимир Илиев, Петър Бръснаров и Георги Нешев. Последния Нешев беше преди години и изпълнителен директор на БДЖ, който като такъв се провали с гръм и трясък и беше изгонен от този пост. Петър Бръснаров пък го раздаваше вещо лице и помогна в укриването на истинските факти и виновници при разследването на жп катастрофата на гара Калитиново миналата година в която катастрофа загина помощник машиниста. Васимир Илиев пък е бил кандидат за митнически инспектор но явно се е провалил там и сега Владимиров му намери гнезденце като шев на отдел ППАР. От работата на тези тримата - Васимир Илиевр Георги Нешев и Петър Бръснаров няма никакъв положителен финансов ефект върху счетоводния баланс на Холдинг БДЖ а напротив загубите се увеличиха. Монтираха се GPS системи на локомотивите, които изобщо не отчитат вярно нито местоположението на локомотива, нито количеството дизелово гориво в резервоара. За тези GPS системи ежемесечно се плащат огромни суми като такси за обслужване към GPS оператор. На всичкото отгоре GPS системите са такива които са пригодени за авто транспортни средства а не за Жп тягов подвижен състав. Тези тримата от отдел ППАР монтираха много камери за наблюдение по всички локомотивни депа уж да се предотвратяват посегателствата върху складовете за дизелово гориво и резервоарите на локомотивите. Хиляди левове се пръснаха за тези камери. Също така на господата от отдел ППАР им дадоха и служебни коли с които те ежедневно обикалят из поделенията на БДЖ из цяла България и харчат непрекъснато средства за гориво на автомобилите. Откъдето са минали господата Нешев, Илиев и Бръснаров задължително след това има по някой уволнен дори без вина. Тези тримата за да си оправдаят разходите и заплатите си непрекъснато пишат негативни доклади до Владимир Владимиров за обиколките си по жп поделенията из цяла България и по тяхна вина се уволняват без причина дългогодишни специалисти и качествен персонал. По този начин качеството на работа в БДЖ спадна драстично и започна да се трупа много извънреден труд. Всичко това става със закрилата на шефа на Холдинг БДЖ - Владимир Владимиров. Къде са очите на министър Ивайло Московски и на неговите заместници с ресор БДЖ ? Защо спят и не отстранят от длъжност Владимир Владимиров ? Сега е ред на главния прокурор Цацаров, дано поне той да вземе мерки и да се започне разследване не само срещу Владимиров но и срещу целия Управителен съвет на Холдинг БДЖ.

Напиши коментар

Коментари