събота, 23 юни 2018, 16:30 ч.

Смекчиха тона

Пропагандата в Северна Корея отслабва хулите към САЩ

BNews.bg

Пропагандата в Северна Корея отслабва хулите към САЩ

Така че когато времената са по-позитивни, пропагандата също ще бъде такава.

През последните няколко месеца пропагандата в Северна Корея е променила тона и тематиката си.

Плакати и афиши, показвани в столицата Пхенян и други градове, обикновено представяха САЩ като брутален империалистически агресор, а Южна Корея или Япония като отявлени съюзници на Вашингтон.

Ала посетители в изолираната комунистическа държава твърдят, че са видели тези плакати, заменени от пропаганда, в която се прославя икономическия прогрес на страната и сближаването между Северна и Южна Корея.

Водещите официозни вестници в тоталитарната държава също са променили тона си, което е знак, че страната започва да свежда неотдавнашното дипломатическо размразяване до обикновените хора.

Огромното мнозинство от севернокорейците нямат почти никакъв достъп до информация, така че държавните медии и пропагандата на режима имат далеч по-голямо въздействие, отколкото в други части на света.

С традиционното представяне на САЩ като основен враг, пропагандата не спира да показва по какъв начин ще отговори Пхенян, изобразявайки ракети, разрушаващи САЩ или войски, които разбиват нашествениците.

Плакатите са предназначени да вдъхновяват патриотизма, да изграждат доверие в държавното ръководство и да дават представа, че борбите за живот са за по-голяма слава на страната.

"Огромните плакати обикновено се увеличават, само когато нещата в международен план са лоши", изтъква Андрей Абрахамиан от Университета Грифит пред БиБиСи, като допълва: "Те сигнализират за тежки времена и за по-твърда линия на САЩ към гражданите на Северна Корея. Те намаляват, когато напрежението отслабва."

Така че когато времената са по-позитивни, пропагандата също ще бъде такава.

След месеци на заплахи с война, Северна Корея тази година проведе исторически срещи на високо равнище както с Южна Корея, така и със САЩ, обещавайки - макар и неясно - да се откаже от ядрения си арсенал и да работи за мир.

Чуждестранни гидове, които развеждат туристически групи в изолираната страна, казват, че през последните месеци разказът на пропагандата отчетливо се е променил.

На мястото на агресивната реторика, сега фокусът е върху по-позитивни послания, като се приветства Декларацията от Панмичжон, подписана на срещата на високо равнище между двете Кореи на 27 април.

"Всички антиамерикански плакати, които обичайно виждам около пл. "Ким Ир Сен" и в магазините, всички те просто изчезнаха", разкрива Роуън Биърд, тур мениджър в туристическа фирма.

"От пет години работя в Северна Корея, като никога преди не съм виждал да изчезват напълно", допълва той.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари