петък, 12 октомври 2018, 17:41 ч.

Комисията за защита на конкуренцията

КЗК спря търга за доставка на нови влакове на БДЖ

BNews.bg

КЗК спря търга за доставка на нови влакове на БДЖ

Водещите световни компании обаче останаха неприятно изненадани от условията на многомилионната обществена поръчка на жп компанията, която е все още управлявана от център-нападателя аматьор Владимир Владимиров.

Комисията за защита на конкуренцията спира обществената поръчка за доставка на 42 нови влака за "БДЖ-Пътнически превози".

Търгът с бюджет от 675 милиона лева бе подготвян в продължение на две години, но въпреки това в крайна сметка в него бяха заложени меко казано странни условия.

В БДЖ днес е получено уведомление от антимонополния орган с изходящ номер ИС - 1155/КЗК-877/2108 г. за образувано производство по жалба срещу обществената поръчка и на основание на чл. 203 ал. 3 от Закона за обществените поръчки това спира процедурата, считано от момента, в който БДЖ е получила писмото от КЗК.

Жалби срещу тръжните правила в антимонополното ведомство внесоха водещите световни производители на влакове - германският гигант "Сименс" (две жалби), чехите от "Шкода" и китайската държавна компания CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation).

Именно "Сименс" и "Шкода" са основните доставчици на подвижен състав за БДЖ в исторически план, а китайската CRRC предложи по време на служебното правителство освен да достави влакове у нас и да сглобява част от тях в България.

Водещите световни компании обаче останаха неприятно изненадани от условията на многомилионната обществена поръчка на жп компанията, която е все още управлявана от център-нападателя аматьор Владимир Владимиров.

Въпреки изхарчените десетки хиляди левове за консултанти и кантори, в крайна сметка поръчката бе написана за бавни, енергоемки, остарели и неудобни влакове. Финансовата схема също е абсурдна. Планирано е сервизът на новите влакове, които биха дошли най-рано през 2024 г., да се плаща с парите от субсидията, която БДЖ получава по договора за предоставяне на обществена услуга. Тук обаче проблемът е, че този контракт изтича и изобщо не се знае дали ще бъде даден отново на БДЖ или на друг пътнически превозвач.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари