четвъртък, 06 декември 2018, 14:11 ч.

Разкрития

Скандалната гей дружинка „Смучи София” ламти да лапне Централна Баня – изхвърлят музея от култовата сграда заради клуб за хомосексуалисти

BNews.bg

Скандалната гей дружинка „Смучи София” ламти да лапне Централна Баня – изхвърлят музея от култовата сграда заради клуб за хомосексуалисти

Затова не е никак случайно, че култовата баня е обект на вниманието на Лилов и неговите съмишленици от „Смучи София”, които си припомнят славните дни от близкото минало и мечтаят за горещи изживявания по подобие на тези в прочутата баня в Будапеща.

Скандалната столична гей дружинка „Спаси София”, по-известна като „Смучи София” заради поръчковите им добре платени от грантове акции, ламти да лапне и Централната баня. В последните дни активистите са се заели с позорната акция да изхвърлят от историческата за столицата сграда музея и настояват тя да бъде превърната пак в къпалня!

Това е заявено по време на обществено обсъждане за съдбата на сградата от гей формацията, за чиито членове ПИК направи подборни разкрития преди ден

. За да не остане никакво съмнение какво седи зад мераците за къпане на обществени места, на 5 декември в ефира на БНТ бе прочетен апела на видния гей-активист и неосъществен политик Виктор Лилов за устройване в сградата на спа-център. Бе приведен и пример с прочута баня в центъра на Будапеща, за която в „Гугъл“ всеки бързо би открил, че е най-известното гей-сборище в цяла Централна Европа с легендарен нощен клуб, на пейките на който всяка вечер гейове от целия континент се отдават на страстни ласки.

Такъв туризъм трябвал на София, заяви Лилов и обяви, че той бил редовен клиент на прочутия обект в Будапеща и се борел за такъв и у нас. Запознати с темата веднага си припомниха култовата роля на бившата Централна Баня за българските хомосексуалисти, описана в прочутата статия на доц. Михаил Груев „ Комунизъм и хомосексуализъм“, в която четем следното:

„Според донесенията на ДС, през 1962 и 1963 г. част от артистите от Оперетата се опитали да „завоалират“ официалното си афиширане под формата на нещо, което в годините на прехода би било определено като „хепънинг“. Става дума за своеобразно шествие, което тръгвало от Централна баня и стигало до Горна баня.

Участниците в него носели и кофа с вазелин. Накрая на шествието сядали без гащи, ядели гевреци и се навеждали да събират нарочно разпиляната наоколо леблебия, правейки си същевременно солени шеги. Ролята на кофата с вазелин като ритуален атрибут има важно значение в подкрепа на изложената вече хипотеза за трансформацията на Петльовден в нов тип „празненство“. В своя „Речник на българския жаргон“ Г. Армянов споменава екзонимите „вазелин“, „вазелинко“, „вазелинче“ като придобили популярност названия на хомосексуалистите именно в началото на 60-те години.

В крайна сметка пред съда застават театрални и филмови дейци, служител в Главно управление на туризма, балетист от Концертна дирекция, теляк от Централна баня, журналист и др. Осъдените на 2 до 5 г. затвор са поставени при лек режим и работят в тухларните до Южния парк. Както свидетелства един от тях – В. Андреев, в духа на тогавашното разбиране на медицината, с тях са извършвани експерименти за „оправянето“ им чрез инжектиране на мъжки хормони.

Един от обектите на този експеримент е транссексуалният балетист И. Иванов, по известен с артистичния си псевдоним Жанет. Както обобщава Андреев, след провала на хормоналния експеримент, един от обектите, върху които той е упражняван заявява: „За хомосексуализъм и комунизъм лек няма“ В духа на направените на процеса разкрития през следващите години в софийската Централна баня е окачено голямо табло със снимки на видни „лица с противоестествени прояви“ и текст, предупреждаващ гражданите да се пазят от тях .

„По сведения на действащата през 70-те и 80-те години Специализирана група за борба с аморалните престъпления основните средища с национално значение за българските хомосексуалисти са Централна баня, както и тоалетните пред СУ, в Докторската градина и в градинката на ул. „В. Коларов“ (дн. „Солунска“) в София, Пловдивската гара, съблекалните на Варненския плаж, Хисарските и Красновските бани и др. Именно на тези и други места ДС улавя своите жертви понякога при доста унизителни за тях самите обстоятелства.“

Затова не е никак случайно, че култовата баня е обект на вниманието на Лилов и неговите съмишленици от „Смучи София”, които си припомнят славните дни от близкото минало и мечтаят за горещи изживявания по подобие на тези в прочутата баня в Будапеща. Скандално е обаче трябва ли гражданите на София да стават заложници на техните похотливи мераци, при това с искането да бъде изхвърлен музеят.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари