четвъртък, 14 март 2019, 11:21 ч.

Нов номер

Таксиджиите ни цакат вече с "умни помпи"

BNews.bg

Таксиджиите ни цакат вече с "умни помпи"

Нови устройства инсталират таксиджии в колите си, за да не могат да бъдат хванати при проверка. Те надуват цената на превоза по начин различен от досегашните, обясняват източници от таксиметровия бранш, цитирани от „Телеграф“.

Макар и не така епидемични, както преди десетилетие, устройствата, с които таксиметровите водачи надуват незаконно цената на превоза над реалната по тарифа, продължават активно да се ползват.

Употребата на помпите остава дори и след като в повечето общини, включително и в София, в сила влезе минимална тарифа за превоз. Сред мотивите за въвеждането ѝ беше именно, че тарифите са нереално ниски и заради нелоялна конкуренция единственият начин шофьорите да оцеляват е да „помпят“ клиентите си.

Помпите продължават да се ползват и след въвеждането на минималната тарифа“, каза управителят на една от най-големите такси компании в София Емил Игнатов. „Просто е. Човешката алчност няма граници и ако вземате 1000 лв., винаги ви се иска да са 1200 лв. Ако са 1500, искате 2000 лв., и т.н.“, добави той. Според Игнатов всяка компания има вътрешни правила за справяне с този проблем, който отблъсква клиенти и носи репутационни щети на марката.

Единственият начин да се започне разследване срещу шофьор е, ако клиентът подаде оплакване и представи касов бон от превоза. „Тогава с контролен автомобил замерваме разстоянието и ако се окаже, че това на касовия бон е над 200 метра по-голямо от реалното, водачът веднага губи правото си да работи на нашата честота“, обясни Игнатов.

Факт е обаче, че сигналите са рядкост най-вече защото шофьорите внимателно подбират как и какви клиенти да „напомпят“. За цялата 2018 г. в компанията е имало само един сигнал от клиент. След като се доказало, че курсът е манипулиран, шофьорът бил изгонен.

Такава е практиката и в другите големи компании и именно на този ред шофьорите са намерили цаката., Помпата е прост генератор на електромагнитни импулси, които изпраща към таксиметровия фискален апарат и така увеличава сметката. Тя „лъже“ апарата, че автомобилът е изминал по-голямо разстояние от действителното, обясниха експерти от Българския институт за метрология (БИМ).

При сигнал от клиент обаче шашмата с разстоянието е много лесно да бъде засечена и затова на пазара вече се търсят т.нар. умни помпи. Те надуват курса чрез времето за престой. Такова особено в пиковите часове в големите градове има в изобилие заради задръстванията. Шофьорите ползват помпата и така, че да няма фрапиращо надуване. Ако все пак клиентът заподозре и подаде сигнал, проверката колко точно време е отнел превозът и колко време се е висяло в задръстване е реално невъзможна, В една от столичните компании обаче вече разработват GPS базирана система, която да следи колите по часовник. Така в бъдеще може да лъсне разликата между времето от качване до слизане по касов бон и реалното такова.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари