сряда, 20 март 2019, 19:10 ч.

Трудните преговори с ръководството продължават

Синдикатите във „Фолксваген“: Нов завод само при 10 години запазване на работните места

BNews.bg

Синдикатите във „Фолксваген“: Нов завод само при 10 години запазване на работните места

Ръководителят на влиятелния работнически съвет на германския автомобилен концерн Volkswagen Бернд Остерло поиска десетгодишна защита за работните места на служителите от основната марка VW - до края на 2028 г. Това е условието за съгласие компанията да построи нов завод в Източна Европа, като България е една от алтернативите. Това поясни пред хиляди служители самият Остерло по време на срещата на съюза. 

Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW: "Искаме същата защита за всички служители на тук", поясни той, цитиран от DPA. По този начин предишните защитни регулации ще бъдат коригирани - досега имаше гаранция за работните места до края на 2025 г. за "бъдещия пакт" - пакета за строги икономии, както и застраховката за работните места до края на 2028 г. за заводите в Емден и Хановер.

Преди седмица стана ясно, че синдикатите ще блокират решението за строежа на новия завод на концерна в Източна Европа. "В рамките на вота в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение", посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се строят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс увери, че приема сериозно несигурността и опасенията на служителите. Тенденцията за дигитализация ще струва работни места, особено в администрацията. С модерните IT системи много рутинни задачи и процеси могат да бъдат автоматизирани, каза той пред около 20 000 служители. "Ясно е: това ще премахне и част от работните места в администрацията". По думите му ще бъде търсено социално решение, например чрез частично пенсиониране.

Дийс подчерта, че до 2025 г. той е гарантирал сигурността на работните места. Въпреки това няма алтернатива: "Трябва да генерираме значително повече пари с нашите коли, за да инвестираме в бъдещето". Поради строгите изисквания на ЕС за емисиите CO2 делът на "Фолксваген": от пазара на електрически автомобили ще трябва да бъде около 40% до 2030 година.

"Електрическата кола се произвежда с около 30% по-малко работа от тази с традиционни двигатели и ще е трудно това да се компенсира само с текучеството на служителите и частичното пенсиониране", каза той. В същото време концернът продължават да изпитва недостиг на софтуерни специалисти. В сегмента трябва да се създадат 2000 нови работни места.

 

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари