събота, 06 април 2019, 14:30 ч.

Каква е причината?

Боинг намалява темпото на производство на самолети 737

BNews.bg

Боинг намалява темпото на производство на самолети 737

Компанията Боинг планира да намали темпото на производство на самолети 737 от 52 месечно на 42 месечно, предаде Ройтерс. Това обяви изпълнителният директор на компанията Денис Мюлънбърг. Планираното намаляване на темпото на производство става в момент, в който компанията се опитва да се справи със ситуацията на временното спиране по света от полети на самолетите 737 МАКС след двете катастрофи с тях за половин година.

Мюлънбърг заяви, че неговата компания сега знае, че "верига от събития" са предизвикали катастрофите със самолети на авиокомпаниите Лайън еър и Етиопиън еърлайнс, като погрешното активиране на системата за стабилизиране на полета е "общата връзка" между двете.

Компанията продължава да напредва с актуализирането на системата за стабилизиране на полета на 737 МАКС, за да "предотврати катастрофи като тези да се повторят някога", допълни Мюлънбърг.

В четвъртък етиопските власти публикуваха предварителен доклад за катастрофата на самолета на Етиопиън еърлайнс, станала на 10 март, припомня Франс прес. Този доклад сне отговорността за катастрофата от плещите на пилотите и констатира проблем със системата за стабилизиране на полета.

Ръководителят на отдела за гражданко въздухоплаване на Боинг Кевин Макалистър обеща още тогава, че "всички допълнителни необходими мерки за засилване на сигурността ще бъдат взети" в момент, в който етиопските разследващи препоръчват на авиационните органи да проверят дали системата за стабилизиране на полета е правилно модифицирана, преди да разрешат на самолетите Боинг 737 МАКС отново да летят.

"Предварителният доклад съдържа информации, предоставени от черната кутия с данните за полета, според която данните за така наречения ъгъл на атака, подадени на самолета от пожарната сонда са били погрешни, което е задействало автоматизираната система за стабилизиране на полета, както е бил и случаят с полета на Лайън еър", се казваше в изявление на Боинг от четвъртък след разпространяване на доклада.

Шефът на Боинг Мюлънбърг обеща още тогава, че когато самолетите МАКС полетят отново с променените във функциите на системата за стабилизиране на полета, те ще бъдат най-сигурните самолети, които някога са летели.

Причините за дефекта в сондата, довела до активирането на системата за стабилизиране на полета и при двете самолетни катастрофи, засега не са установени.

В документ, разпратен до екипажите на самолетите още на 6 ноември след катастрофата със самолета на Лайън еър, Боинг обяснява, че грешка в пожарната сонда може да застави системата за стабилизиране на полета да накара самолета рязко да насочи носа си към земята. За да се реши този проблем, се препоръчва на пилотите да дезактивират системата до края на полета, припомня Франс прес.

"Малко след излитането, стойностите измерени от сензора за ъгъла на атака, са станали погрешни", се казва в предварителния доклад за катастрофата в Етиопия. Автопилотът е бил в даден момент дезактивиран и пилотите на няколко пъти са се опитали да изправят ръчно самолета, който рязко е насочил носа си надолу, констатират разследващите. След това екипажът е поискал от въздушните диспечери разрешение да обърне и да се върне на летището в Адис Абеба. Разрешение е било дадено, но самолетът се е разбил в поле с приблизителна скорост от 1000 километра в час, се казва в доклада. Според него ударът на самолета в земята е бил толкова силен, че двигателите са били открити забити на дълбочина 10 метра в земята, а отломки от корпуса са били разпръснати на площ от 300 метра дължина и 200 метра ширина. "Не е било възможно някой да оцелее при такава катастрофа", се заключава в предварителния доклад. Пилотите на етиопския самолет, въпреки че са били млади (29 и 25 години), са приложили всички спешни процедури, се казва в друго заключение на документа.

Миналия понеделник американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване каза, че първите представени от Боинг модификации на системата за стабилизиране на полета са недостатъчни. В сряда управлението обяви създаване на група за общо действие, включваща НАСА и международни органи за гражданско въздухоплаване. Групата ще оцени направените модификации на 737 МАКС.

Междувременно етиопските разследващи казаха, че пълният доклад от катастрофата може да е готов между 6 и 12 месеца и че предварителното разследване не е установило никаква индикация за щети, причинени от външен обект. Това уточнение бе направено след появили се в медиите информации за птица, която може да е ударила пожарната сонда на самолета.

Боинг 737 МАКС е най-новата версия на самолетите 737 на авиокомпанията, датиращи от 60-те години на миналия век, припомня Асошиейтед прес. По-малко от 400 самолета МАКС са доставени досега на авиокомпании по света. Но Боинг е получил поръчки за още 4600 броя.

Капитанът на разбилия се етиопски самолет 29-годишният Яред Гетачев е имал 8000 летателни часа след завършването на военновъздушната академия през 2010 г, допълва още АП. Той е летял над 1400 часа със самолети Боинг 737, но само 103 часа със самолети МАКС. Това не е изненадващо тъй като етиопските авиолинии са имали едва пет самолета от този вид, вкл. и разбилият се на 10 март.

Вторият пилот Ахмед Нур Мохамед Нур е бил само на 25 години и на 12 декември е получил разрешително да лети на 737 и на МАКС. Той имал 361 летателни часа, от които 207 часа е бил на 737, вкл. 56 часа на МАКС.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари