петък, 10 май 2019, 11:57 ч.

Джамбазки и Новаков мълчат!

Само пред "Бареков и Байрактаров без цензура"! Доблестен шофьор с брутални разкрития за българските превозвачи! Машинации, измами, робски труд! България - сметището на Европа! Ежедневно вкарваме тонове отпадъци!

BNews.bg

Само пред "Бареков и Байрактаров без цензура"! Доблестен шофьор с брутални разкрития за българските превозвачи! Машинации, измами, робски труд! България - сметището на Европа! Ежедневно вкарваме тонове отпадъци!

Снощи в предаването "Бареков и Байрактаров без цензура", което се излъчва всеки вторник и четвъртък от 21:00ч. на живо по телевизия "Евроком" бяха представени разтърсващи ексклузивни разкрития от първо лице за българските транспортни фирми.

Когато преди два месеца избухна скандалът за пакета "Мобилност" в Европейския парламент и гласът на евродепутата Николай Бареков се оказа златен и този пакет не беше спрян и мина на първо четене, тогава Бареков бе наречен от цялата политическа мафия в България "национален предател", защото зае страната на българските шофьори.

Бареков сподели, че колегите му от бТВ, Нова и Националната телевизия са се свързали с него във връзка с пакета "Мобилност" и са му заявили, че са напълно съгласни с неговата позиция, но са принудени да подкрепят останалите 16 евродепутати, защото така им е наредено от шефовете им, който както всички знаем са видни олигарси. 

Те обаче били склонни на компромис. Ако Бареков намери шофьор на ТИР, който да потвърди неговата позиция и иска да говори открито, били готови да му дадат думата.

Слава Богу намери се доблестен човек, който се срещна с Димитър Байрактаров. Водещите показаха разказа на един достоен български шофьор, който застана с името и лицето си и разказа как т.нар. превозвачи са превърнали българските шофьори в роби, как се извършват измамите, за които Ангел Джамбазки и Андрей Новаков удобно мълчат и какво стои зад всичко това.

Христо Христов разказа цялата одисея на транспортните работници в България:

Димитър Байрактаров: Господин Христов, защо потърсихте предаването "Бареков и Байрактаров без цензура"?

Христо Христов: Виждам, че представяте нещата в прав текст такива, каквито са, показвате истината и не се цензурирате. 

Димитър Байрактаров: Мисля, че е редно да запознаем зрителите кой сте вие и какво работите.

Христо Христов: Казвам се Христо Христов, работя във фирма "Колимар - Костурски", Пловдив като международен шофьор. В ръката си държа трудовия ми договор, от който се вижда и заплатата ми - 510 лева (минимална работна заплата). 

Димитър Байрактаров: На толкова ли се оценява труда на международния шофьор?

Христо Христов: Най- вероятно на толкова се оценява. Работният ден е 15 часа, през които шофираш и извършваш други дейности като товарене и разтоварване, а през останалото време не почиваш, а си пазач в кабината, откъдето пазиш камиона и товара.

Димитър Байрактаров: Какъв е точно вашият проблем?

Христо Христов: Проблемът е в това, че миналата седмица преди Великден правих курс от България за Германия и в района на Будапеща спуках предна дясна гума. След 10 часа шофиране, бях принуден да сменям гумата цяла нощ, което не ми е в разпоредбите и никъде в трудовия ми договор не пише, че от мен се изисква да съм и механик. Със съдействието на колега, който ми изпратиха сменихме гумата в рамките на 5 часа. Остана ми три часа време за почивка.

Димитър Байрактаров: Тоест, Вие на практика сте шофирали два дни с три часа почивка?

Христо Христов: Да! Два дни с три часа почивка.

Димитър Байрактаров: Собственикът не се ли притеснява, че може да претърпите ПТП?

Христо Христов: Не, собственикът не се притесни ни най- малко, а ми заяви, че гумата трябва да се смени и не може да ми прати асистенти, които да ми я сменят, защото щяло да ми струва много пари. Когато се прибрах ми каза, че тази смяна ще струва 750 евро, които трябва да заплатя аз, защото той нямал да ми прати.

Димитър Байрактаров: Тоест, Вие сте сменили гумата сам и сте платили на собственика 750 евро? Това не се ли явява малко като робски труд?

Христо Христов: Това си е чист робски труд! След Германия имах курс до Турция. Когато се прибрах от Турция, работодателят ми ме попита какво ще правим с гумата и ми я удържа. Тази гума е на около 80 000 километра. Реалната й стойност е 1200 лева, а той ми удържа 801 лева заради това, че съм спукал гума по моя вина.

Димитър Байрактаров: От всичко, което казвате тук, могат ли хората да си направят нормални изводи? На базата на вашия трудов договор, Вие получавате минимална работна заплата. Ако утре се разболеете, ще получавате обезщетение на база тази заплата. Превозвачите на практика правят печалбите на вашия гръб.

Христо Христов: Ние им плащаме джиповете, ние им плащаме екстрите и още ред други неща, както и лизинга на колите и камионите. 

Димитър Байрактаров: Много ваши колеги са се свързвали с нас. Правят ли се измами с картите? Имали ли сте такъв случай?

Христо Христов: Да! Когато тръгнем за Турция, на влизане и излизане винаги има опашки. Тогава ни дават така наречените "помощници". Това са карти на други хора, на името на нашите работодатели. Това е с цел да можем да направим паузата от 45 часа по време на курс Турция - Германия. Тази 45- часова почивка в Германия е забранена, тъй като се извършва в кабината на камиона. Ако ни хванат, че спим в кабината на камиона, глобата е около 2000 евро. 

Димитър Байрактаров: Колко пъти са ви карали да извършвате такава измама с тези карти?

Христо Христов: Месечно влизам два пъти в Турция, като единият път е задължително с чужда карта. 

Димитър Байрактаров: Тоест, води се, че почивате, а в същото време сте зад волана и шофирате?

Христо Христов: Точно така. В това време се води, всъщност, че шефът ми кара камион, тъй като съм с неговата карта, а камионът го карам аз. Половината камиони на моя работодател Илия Костурски са с машинки. Това са датчици, които са предназначени да манипулират. Чрез тях камионът се движи, без да отчита движение. 

Димитър Байрактаров: Това вече е пиратска дейност. Незаконна дейност. Ако хванат шофьора, какво следва?

Христо Христов: Взимат му документите за една година, а може и да влезе в затвора. 

Димитър Байрактаров: Това масова практика ли е?

Христо Христов: Да! При всички е така.

Димитър Байрактаров: Джамбазки и Новаков, които уж се борят за вашите права какво мислят по въпроса?

Христо Христов: Вероятно не го знаят или са на хранилка някъде. Те се борят за печалбите на превозвачите, не за нашите права. 

Димитър Байрактаров: В немските фирми присъства ли тази практика?

Христо Христов: Не! Там всичко е точно. Заплатата се превежда на първо число и е 2300 евро, а осигуровката ми е 900 евро. В тази фирма, в която отивам сега ще ми плащат по 40 евро на ден по време на отпуската, за да ме задържат като шофьор. От българската фирма ме уволниха дисциплинарно.

Димитър Байрактаров: Защо?

Христо Христов: Приключих курса си от Турция и трябваше да тръгна за Германия. След като шефът ми ми съобщи, че ми удържа тези пари за гумата, ми заяви, че ще ми удържи и пари за винетка, която ми е взел за територията на Унгария. Така, в момента тече процедурата по уволнението ми.

Димитър Байрактаров: Какво най- често возехте Вие при вашите превози? 

Христо Христов: Основно текстил и хартия от Турция за Германия, а от Германия за България караме отпадъчни суровини. Най- просто казано- боклуци. 

Димитър Байрактаров: Тоест ние на нашите велики превозвачи бизнесмени дължим докарването на боклуците от Европа в България?

Христо Христов: Точно така! Караме боклуците в Пазарджик, София и в подножието на Пирин планина. Разтоварват се по 40 камиона на ден.

Би Нюз припомня, че Николай Бареков бе единственият български евродепутат, който се застъпи за пакета "Мобилност" и с тази си позиция застана твърдо на страната на хората на наемния труд, за разлика от колегите си Ангел Джамбазки и Андрей Новаков, които с отричането на пакета подкрепиха едрите превозвачи и олигархията.

Водачът на листата на "Презареди България" Димитър Байрактаров влиза в Европейския парламент с благородната идея да продължи делото на съратника си Бареков във връзка с пакета "Мобилност", който осигурява високи доходи и нормални условия на труд на българските работници.

Прилагаме трудовия договор на доблесния български шофьор Христо Дамянов Христов:

 

 

 

 

 

 

 

 

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари