четвъртък, 23 май 2019, 16:45 ч.

Лъжи и прах в очите

Социологически "Костинброд" изкуствено позиционира ГЕРБ на върха! Евтина предизборна манипулация!

BNews.bg

Социологически "Костинброд" изкуствено позиционира ГЕРБ на върха! Евтина предизборна манипулация!

В тези часове върви масивна социологическа атака в полза на властта, целяща да убеди избирателите, че ГЕРБ не само печели изборите и изпреварва на финала „БСП за България“, но и го прави с убедителна преднина от 4-5 процента.

Почти всички социологически агенции вече излязоха с прогнозни резултати за евровота на 26 май, като че ли написани на индиго. И всичките ни убеждават, че ГЕРБ е победителят понеже това показвали социологическите сондажи…

След като в последните три седмици обиколих почти цялата страна и проведох десетки срещи с избиратели, ще изнеса личните си впечатления:

В страната цари масов страх от ГЕРБ и дълбоко стаен гняв от безсилието на гражданите пред феодалния модел на управление на общините. На почти всичките ми срещи хората споделяха, че страхът постепенно отстъпва пред гнева и на 26 май този гняв ще се излее в масов протестен вот. Вот, който малцина смеят да декларират открито и пред социолозите, страхувайки се от полицейщината и репресиите на властта.

Затова се питам: Защо социолозите в един и същи ден обявиха резултатите от новите си проучвания, които поразително си приличат и в същото време са коренно различни от сондажните данни отпреди само седмица?

Всъщност какво се промени за една седмица в обществените нагласи? Скандалите около ГЕРБ ли намаляха? Имотните афери ли се забравиха? Източените евромилиони от къщите за гости ли се върнаха в бюджета? Барцелонската вила ли се оказа собственост на опозицията? Апартаментът на Каракачанов ли се оказа изряден и купен на пазарна цена? Европейската сметна палата ли ревизира решението си да проверява присвоените европари от магистралите на Борисов?

Това са логични въпроси, пораждащи тревожни отговори. И един от тях звучи така: В ход е социологически Костинброд, който трябва да донесе служебна победа на ГЕРБ и ВМРО!

Та нима не е видно, че една от агенциите доскоро бе собственост на шефката на премиерския кабинет Румяна Бъчварова и винаги е давала победа на ГЕРБ? Същата агенция прогнозираше успех на Цецка Цачева на втория кръг на президентските избори, а стана точно обратното и то със съкрушителна победа на ген. Румен Радев.

Да коментирам ли гаражни барометрични агенции, които са зле прикрити социологически офиси на „Пиротска“, от които никога не сме чули критични думи към Борисов и Каракачанов?

Що се отнася до „Алфа Рисърч“, която е лидер във фаворизирането на ГЕРБ, не е ли време нейният бос да отговори на въпроса кой е поръчал днешното й социологическо проучване? Защото законът изисква точно това – всяка агенция да огласява поръчителя, разбирай платеца на социологическия сондаж.

Малко преди старта на предизборната кампания и в деня на срещата на триото „Каракачанов-Симеонов-Сидеров“, на която военният министър страстно убеждаваше двамата си партньори да застанат зад номинацията на Ангел Джамбазки, авторитетна социологическа централа излезе със сондаж, даващ… почти 5 процента подкрепа на кандидата на ВМРО.

Веднага потърсих контакт с мой близък в агенцията и се сдобих с интересна информация – изследването било поръчано и платено от „Пиротска“ и е целяло да извие ръцете на Сидеров и Симеонов и да ги накара да преглътнат водачеството на Джамбазки в евролистата на трите партии.

Колко ли са платили от ГЕРБ и ВМРО за резултатите от днешните социологически проучвания, които нямат нищо общо с гнева на народа?

Всъщност Борисов позна. Имаме нова Костинбродска афера, отново дело на властта. Социологически Костинброд!

Велизар Енчев

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари