понеделник, 05 октомври 2009, 11:50 ч.

Петър Диков пред BNews:

Предложил съм 17 подземни паркинга

BNews.bg

Предложил съм 17 подземни паркинга

Комисиите в Столичния общински съвет ударно разглеждат от две седмици измененията в Общия устройствен план на София. Очаква се те да влязат на сесия на градския парламент на 15 октомври. Основните идеи в него обясни за BNews.bg главният архитект на столицата Петър Диков.

- Арх. Диков, какви са основните насоки за развитието на града според измененията в плана?
- Измененията не са много по-различни от действащия план. Промените са повече в детайли, като на първо място е защитата на зелените площи, за  което непрекъснато говорим. Проучени са  много подробно, издирени са и са определени със статут на градско озеленяване почти всички зелени площи, които са в града, което им създава възможност за максимална защита  от всякакви видове набези. Другото е транспортно-комуникационната система, която   има доста промени главно по магистралните трасета и по главната улична мрежа. Предложението е да се прекатегоризира трасето през Софийско поле от Северна дъга на околовръстния път в Северна скоростна тангента, което скъсява с осем километра дължината на трасето, поевтинява със 150 млн. лева и освен това по-добре обслужва града. Има и промени в детайли в трасета на главни градски улици, главно за защита на зелени площи и на сгради и т.н.
Дадени са и възможности за нови терени за складове, логистика и производство, което е важно за София, тъй като постепенно производството изчезна от града и остана само търговията и обитаването, което не е добре за един голям град.
- Къде ще са тези терени?
- Те са основно в източната и западната част на града върху терени, които ние сме проучили и сме се съобразили с интереса на бъдещи инвеститори. В края на краищата ние не правим предложения заради самите нас, а за да може да се развива градът, а той се развива на основата на инвестиции.
- Описването на зелените площи означава ли, че ще  се прекрати практиката да се застрояват междублокови пространства?
- Въпросът с междублоковите пространства е проблем на подробните устройствени планове и това съм го казвал много пъти. Междублоковите пространства се защитават с влязъл в сила подробен план. Например с „Младост” сега приключихме и в голямата си част влезе в сила. По този начин първо защитихме междублоковите пространства и второ дадохме възможност на хората да видят какво става и да са наясно. Защото досега какво се получаваше – живеят си хората спокойно в един блок и изведнъж кацват багерите пред тях и започват да копаят, без те изобщо да знаят за какво става дума. А сега всеки гражданин от Младост може да цъкне в Интернет да види плана и да знае какво става около него, в съседния квартал, около улиците. Смятам, че по този начин се дисциплинира и администрацията, защото когато има действащ план, който е публичен и всеки може да го види, администрацията не може да си прави каквото си иска, а просто спазва плана.
 - Предвидили сте много зеленина. Предвид трудностите при отчуждаването и високите цени няма ли да остане това само като добро пожелание?
- В  Закона за устройство на територията е предвидено, че срокът за отчуждаване специално за инфраструктура и зелени площи е 15 години. Така че общината си е гарантирала един по-продължителен период, в който трябва да отчуждава, защото това е свързано с много ресурс. Иначе стандартната процедура е за отчуждаване е с петгодишен срок. Така че мислено е и в тази посока.
- По какъв начин новият план облекчава трафика?
- Трафикът ще намалее с изграждането на тангентните трасета, които са предвидени, и другото е с развитието на градския транспорт. В новия план има доста сериозен напредък по отношение и на метрото, и на трамваите.
- Нови релсови трасета, нов високоскоростен трамвай?
- Нови трасета, нови линии, вързани с метрото. На практика новият план изгражда цялата мрежа на градския транспорт на базата на метрото. Щото ако преди 10 години ние можехме да си говорим, че ще подчиним градския транспорт на метрото, тъй като метрото го нямаше. Сега вече ни е ясно, че след три години ще имаме две работещи метротрасета. Сега започваме да проектираме и третото метротрасе като високоскоростен трамвай, с което на практика завършваме планираната метросистема на града.
- С транспорта е свързан и друг сериозен проблем – паркирането. Там какво се предвижда?
Общият план не се занимава с пракирането. Аз съм пуснал 17 доклада в общински съвет за подземни паркинги и очаквам в най-скоро време да почнат да се разглеждат.  

 

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

  • Градинката на Ковачки - 17:32, 14 окт.

    Архитекте, ела да вдигнеш бетона по мен, че дечицата няма къде да ритат топка

Напиши коментар

Коментари