четвъртък, 22 април 2010, 15:09 ч.

Лицемерие

Пингвинчето Пийт е хитът за Деня на Земята

BNews.bg

Пингвинчето Пийт е хитът за Деня на Земята

В Деня на Земята редица компании печелят луди пари от различни недотам практични или екологични продукти и услуги. А звездите се надпреварват да засвидтелстват своята загриженост за планетата, докато самите те разхищават природните ресурси. Хитът за Деня на Земята е плюшената играчка Пингвинчето Пийт.

В Деня на Земята всички трябва да се замислим за съдбата на планетата и с какво можем да допринесем за опазване на нейната природа. 40 години след първото му честване обаче той се превърна в огромен бизнес, предлагащ всевъзможни стоки и услуги.

Компанията Bahama Umbrellа например рекламира специален чадър с дренаж,

така че водата може да бъде съхранявана, преработвана и употребявана отново, пише „Ню Йорк таймс”.

Автобусите на нюйоркската туристическа компания Gray Line може и да се движат на бензин, но затова пък тя предлага специален пакет „Зелена седмица” с еднодневни пътувания до „зелени” места като ботаническата градина.

Компанията F. A. O. Schwarz се възползва от Деня на Земята, за да пласира своя продукт „Пингвинчето Пийт” – малка плюшена играчка, която е направена от соеви влакна и преподава на децата уроци, свързани с опазване на природата.

За много пионери в борбата за опазване на природата еко-консуматорството е непонятно, дразнещо и отклонява хората от основната идея на този ден.

А какво ли мислят звездите по въпроса?

Много популярни личности се втурват да защитават „зелената” идея без изобщо да се вгледат в собствения си начин на живот, пише „Дейли бийст”. Те смело скандират „Бъдете зелени!”, а в същото време плащат огромни сметки за вода например.

Никълъс Кейдж е известен с екстравагантните си дарения за кампании по почистване на пострадалия от урагана Катрина Ню Орлиънс. Преди да бъде изправн пред финансови проблеми и да се принуди да продаде много от своите имения, той водеше далеч не толкова природосъобразен живот. Достатъчно е да споменем, че

Никълъс Кейдж притежаваше дузина къщи, два частни острова и впечатляваща колекция от автомобили.

Барбара Стрейзънд дари 500 000 долара на Фондация Клинтън преди три години със специалната молба към бившия президент да се фокусира върху климатичните промени. Може би Барбара трябваше да погледне първо в задния си двор. Ето и някои цифри, будещи смях – напояването на ливадата в имението й в Малибу струва 22 000 долара на година. Тя поддържа и огромен хамбар, който се охлажда с климатик постоянно.

Джон Траволта не се извинява за това, че обича всички свои самолети.

Дали наистина има нужда от цели 5 частни джета не се знае, но едно е сигурно – той допринася за отделянето на 8000 тона въглеродни емисии всяка година или 100 пъти над нормата, която се пада на човек. Иначе наскоро Траволта беше заявил:  „Всеки може да даде своя малък принос към борбата с глобалното затопляне”.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

Напиши коментар

Коментари