четвъртък, 15 септември 2011, 15:29 ч.

Огнен експеримент

Съдът поръча пожар по делото за влака София-Кардам

BNews.bg

Съдът поръча пожар по делото за влака София-Кардам

Следствен експеримент с подпалване на стар кушет-вагон ще показва доколко подсъдимите по делото за влака София-Кардам са могли да спасят деветте жертви. ВКС отмени осъдителните присъди на Георги Георгиев и Иванка Костадинова, както и оправдателната за Георги Иванов.

Продължаващото вече четвърта година дело за трагедията във влака София-Кардам, не приключи и след стигането му до Върховния касационен съд (ВКС).

Днес върховните съдии върнаха делото на Великотърновския апелативен съд и отмениха трите присъди по него.

Според ВКС долните инстанции не са преценили обективно всички възможности за реакция, които подсъдимите длъжностни лица са имали.

Делото стигна до ВКС, след като съдът във Велико Търново осъди шафнера на изгорелия кушет-вагон Георги Георгиев и началник-влака Иванка Костадинова, съответно на 8,5 години затвор за Георгиев и 5 години  за Костадинова.

Бившият зам.-шеф на предприятието "Пътнически превози по експлоатацията на спални и специални вагони - София" Георги Иванов пък бе оправдан от съда.

Според ВКС обаче съвсем не е изяснено дали подсъдимите са имали възможност да реагират така, че да спасят жертвите.

На 28 февруари влакът София-Кардам изгоря край Червен бряг като фатален се оказа пожарът в кушет-вагона и купе № 6, което доведе до смъртта на 9 души. Пожарът се разрастнал толкова бързо, че за 4 минути вече е била достигната токсична концентрация на горящите вещества.

Затворените врати, липсата на достатъчно пожарогасители и паниката доведоха до смъртта на толкова много от пътниците.

ВКС изисква следствен експеримент в идентичен с изгорелия кушет вагон, в който участник в експеримента вместо Георги Георгиев да извърши всички действия по отваряне на врати и извеждане на пътници

в условия на пожар за 4 минути, колкото е било безопасното време преди огънят и димът да станат силно токсични.

Върховните съдии изрично подчертават, че подсъдимите са разполагали с 2 неизправни пожарогасителя и едно азбестово одеяло, за да гасят пожара и да спаят пътниците.

По делото е установено още, че служителите на БДЖ не са били обучени да действат в ситуация на пожар. ВКС отменя и оправдателлбата присъда на Георги Иванов, който е издал заповедта да се затварят вратите на кушет-вагона с метални скоби. Според върховните съдии, ако вратите са били отворени, е имало възможност да бъдат спасени всички жертви.

* BNews.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BNews.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BNews.bg. ВИЖТЕ ТУК!

loading...

Коментари

  • Юрий - 21:27, 18 февр.

    Та това е снимка от Полша, от 8 ноември 2010, когато влака с гориво се запали!

  • Повторение на пожара -да, но със съдиите от ВКС като пътници! - 11:39, 16 септ.

    Съдиите от ВКС са поръчали пожар, за да се установи за колко време пътниците от изгорелия вагон могат да се изнесат от него. Би следвало уважаемите съдии като хора, държащи на точността, да заместят пътниците, вратите на вагона да се оставят в положението, в което са били при пожара - т.е. реално да се възпроизведе картината на пожара и висшите магистрати поне веднаж да се облегнат на верни данни, установени на свой гръб. Иначе само връщат делата за преразглеждане и накрая вземат, та освободят виновните - случаят с убийството на Чората. Разбирам, че уважаемите магистрати предпочитат само да говорят, но е редно и да изпробват сами как се извършва престъпление ,съпроводено с повече от една жертва...

Напиши коментар

Коментари